Minden klubnapon igyekszünk valami szépet alkotni. Tegnap sem volt másképp. Találtam egy remek leírást házipapucsokról. Mint mindent, ezt is próbáltam leegyszerűsíteni, lerövidíteni és elhagyni belőle a kézzel varrást (amit nem igazán kedvelek). Így az egészet el lehet készíteni kevesebb, mint fél óra munkával. 

A szükéges alapanyagok a talphoz:

4 db 28*11 cm-es farmeranyag, 2 db 28*11 cm-es szivacsdarab

(a képen fél pár papucs anyagszükséglete látható)  

A két, farmeranyagból kiszabott és formára vágott részt színt-színre fordítva összevarrtam, a papucs orránál nyílást hagyva a kifordításhoz. Kifordítottam, belecsúsztattam a szivacsot (ha valaki vékonyabb bélelőanyaggal dolgozik, akkor egyből varrhatja a három réteget: színével összefordítva, tetejére a szivacs) és összeöltöttem a nyílást.  

Illetve a felső részhez:

2 db 19*15 cm-es vatelin/vlies, kinek-mi van otthon, 2 db 19*15 cm-es anyag, ami a papucs belső oldalán lesz, 2 db 18*12 cm-es mintás anyag, 2 darab kb. 23-25 cm-es ferdepánt

(a képen fél pár papucs anyagszükséglete látható)

A sablon alapján mindhárom anyagból kivágtam a mintát és a következő sorrendben raktam egymásra: bélés -> színével lefelé, vatelin, mintás anyag -> színével felfelé. Körben, a szélén cikk-cakk öltéssel összetűztem. A belső ívre felvarrtam a ferdepántot. A béléssel felfelé hozzávarrtam (csak a ferdepántig) a talphoz és egyszerűen kifordítottam. A kilógó részt pedig egy-két öltéssel rögzítettem a papucs aljához.

Érdemes egyszerre készíteni mindkét lábra, így nem fordulhat elő, hogy két ballábas legyen belőle, mint nekem. :-D 

 

 

 

 


  

Szerző: nfo  2010.01.14. 09:57 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://foltonfolt.blog.hu/api/trackback/id/tr61671355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása